divendres, 3 de setembre del 2021

No us apropeu gaire avui tinc l'odi pujat


No us apropeu gaire

avui

tinc l'odi delerós


No patiu,

diuen que l'amor tot ho venç,

i, si no fos el cas,

em mossegaré la llengua

perquè no us esquitxi la meva fel.


Aïllar-me,

sé on aïllar-me:

hi ha un indret

en una illa

on hauria de fer una gran foguera

amb fusta de bedoll blanc

on cremar tot l'odi

i amb ell

el seu cos,

el pecat de tots els mals

i sentir-me renàixer

admirant la bonica i purificadora flama

que no fa pas fum que ofegui els criminals.


Allez, allez!

Purifiquem-nos d'odi

gaudint amb el crepitar

de la seva carn encesa

i els seus crits

en el silenci de la solitud.

Tota la meva maldat i malura

marxaria com una boirina

de focs follets

que ell aniria exhalant

la seva vida

envoltat del meu amorós odi.


No us apropeu gaire, avui,

si no és per fer-me moixaines

i (tractar d') enganyar-me

dient que tot anirà bé,

tot serà millor…

...que l'odi ja no tindrà pas cap domini.


Natxo Barrau i Salguero

el Fort Pienc (Barcelona)

matinada del 3 de setembre de 2021

si volguéssim jugar amb heterònims seria 

Guerau de Dolwyddelan

o un anagrama de Holger el Berserkur de Glyndŵr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada